تب‌رو وبلاگ تبلیغات نوین و هوشمند

تبلیغات یکی از کلیدی ترین مباحث در حوزه تجارت محسوب شده بطوریکه به فرآیند هوشمندانه ارائه اطلاعات لازم در خصوص محصولات و خدمات به مشتریان و علاقمندان و ترغیب مفید مصرف کنندگان به خرید و دریافت خدمات یک شرکت اطلاق می گردد .
تبلیغات نوین ( تبلیعات الکترونیکی)به استفاده از اینترنت به عنوان یک وسیله برای ارسال اطلاعات و پیام های تبلیغاتی در وب اشاره دارد . تبلیغات به طرق مختلف صورت می گیرد که در ادامه تعدادی از روش های نوین و online مطرح می گردد.
انواع روشهای و مدلهای کسب و کار موثر در تبلیغات الکترونیکی
معمولی ترین شکل استفاده از آگهی در اینترنت آگهی بنر است ، بنر بنوعی شامل یک متن کوتاه یا یک طرح گرافیکی برای تبلیغ یک محصول و یا ارائه یک خدمت می باشد. مزایای استفاده از بنرها اینست که :
• با هر کلیک بر روی آنها ، کاربران به سایت آگهی دهنده منتقل می شوند.
• قابلیت سفارشی کردن بنرها
معایب:
• بنرها و کادرهای تبلیغاتی از گرانترین روشهای بازاریابی هستند.
• با گذشت زمان نرخ کلیک شدن کاهش می یابد.
تبلیغات الکترونیکی از طریق موتورهای جستجو
تبلیغات از طریق موتورهای جستجو
تبلیغات از طریق موتورهای جستجو به روشی اطلاق می گردد که تبلیغات آنلاین مبتنی بر صفحات وب براساس پرسش و پاسخ های موتور جستجو قابل ارائه باشد که براساس keywordها صورت می گیرد.
استراتژی تبلیغات پرداخت به ازای کلیک ( (ppc
پرداخت به ازای کلیک (pay per click) به هر تبلیغی بصورت onlineمانند وب سایتها ، موتورهای جستجو ، دایرکتوری ها گفته می شود در تبلیغات پرداخت به ازای کلیک پرداخت زمانی صورت می گیرد که کاربر روی تبلیغ کلیک نملید.
انواع مدلهای مرسوم در تبلیغات ppc شامل :
CPV(cost per visitor) در این نوع مدل تبلیغ کننده به ازای تحویل یک مخاطب هدفمند به وب سایت مورد نظر پرداخت می کند.
PPA(pay per action) در این روش پرداخت فقط زمانی انجام می گیرد که یک عمل مانند تماس تلفنی ، ثبت نام توسط کاربر صورت پذیرد. این نوع پرداخت مانند پورسانت دادن به ازای تبلیغ می باشد.
FC(fixed cost) در این مدل هزینه ثابت و مشخصی بدون توجه به اجرا و کلیک کردن به سایت مورد نظر پرداخت می شود.
CPC( cost per click) اشخاص کمی از روش پرداخت CPC استفاده می کنند چرا که درآمد آنها وابسته به نرخ کلیک می باشد . همچنین این استراتژی برای سایتها ریسک بالایی دارد.
تبلیغات الکترونیکی پیکسلی( pixel advertising )
تبلیغات پیکسلی یک روش تبلیغات تحت وب است که هزینه هر آگهی تبلیغاتی آن براساس تعداد پیکسلی که اشغال نموده محاسبه می گردد ، این روش که با جنجال زیادی در حوزه بازاریابی همراه بود در سال ۲۰۰۵ توسط یک دانشجوی انگلیسی بنام Alex Tewابداع گردید . وی وبسایتی بنام صفحه خانگی میلیون دلاری
www. Milliondollarhomepage.comبرای خرید و درج تبلیغات براساس پیکسل ارائه نمود .
تبلیغات الکترونیکی از طریق email
امروزه ایمیل بعنوان یک راه حل مناسب و هوشمند بازاریابی مطرح شد و موجب سودآوری همراه با پاسخ سریعتر و مقرون به صرفه در مقابله با سایر روشها تبدیل شده است .
تبلیغات الکترونیکی مبتنی بر شبکه های اجتماعی
امروزه در دنیای بازاریابی الکترونیکی مدلهای جدیدی برای بازاریابی مبتنی بر فضای مجازی مطرح شده است. شاید در ارتباط تبلیغات از طریق شبکه های اجتماعی facebook تا حدود زیادی پیشتاز باشد ، و با توجه به توصیه های وزارت تجارت امریکا facebook می تواند الگی مناسبی برای تبلیغات در حوزه کرده و برای مثال این امکان را فراهم می کند که آشنایان و دوستان طرفداران خود را برای استفاده و بهره مندی از فرصتهای تبلیغاتی هدف گیری نمایند . برای مثال : شرکت کوکاکولا در فسیبوک دارای ۳۶ میلیون طرفدار بود و هر زمان که اراده کند می تواند تبلیغات خود را از طریق فیسبوک به صد میلیون نفر برساند . شایان ذکر است از ۳۵ میلیون کاربر ایرانی گوگل سالانه ۸۰۰ میلیون تومان بابت پرداخت به ازای هر کلیک سود وسب می کند.
تبلیغات الکترونیکی از طریی تلفن همراه
تلفن هلی همراه با توجه به ضریب نفوذشان در جامعه بعنوان یک شانس برای تبلیغ محصولات محسوب شده که خدمات خود را بصورت محاوره ای به تک تک مشتریان ارائه می کند، براین اساس سازمانها و کسب و کار ها می توانند از یک فضای پربازدید و پر تکرار برای انجام تبلیغات استفاده کنند.
در ارتباط با با تبلیغات از طریق mobile راهکارهای متعددی وجود دارد که شامل :
• توجه به اصول بازاریابی )عوامل هوشمند و ارزشمند)
• توجه به تلفن همراه بعنوان رسانه منحصربه فرد
• مشخص کردن استراتژی تبلیغاتی شرکت
• اطلاع رسانی لازم در خصوص مفاد شرایط و تبلیغات از طریق تلفن همراه
• امکان انتخاب کاربران و مخاطبان که شامل( sms,mms,ivr,wapو ثبت نام از طریق وب )است
تبلیغات مکانی
تبلیغات مبتنی بر مکان (location based asvertising) به محلی سازی خدمات و محصولات اطلاق می شود به طوریکه بر موقعیت محل کاربران تاکید دارد که دو عامل ۱- فناوری تعیین محل و موقعیت GPS ۲- پهنای باند شبکه های GSM که در تبلیغات و بازاریابی مبتنی بر مکان تاثیرگذار است.
تبلیغات مبتنی بر بازی
Game base advertising به عنوان یکی از روش های نوین در حوزه تبلیغات الکترونیکی محسوب می شود .این نوع تبلیغات برای افرادی که در حال بازی هستند به دو شکل ارسال می گردد .
روش اول : در این روش تصاویر تبلیغاتی را جایگزین تصاویر بازی اینترنتی می کند. در نتیجه افرادی که در حال بازی هستند تحت تاثیر تبلیغ مورد نظر قرار می گیرند .
روش دوم : در این روش تمام بازی به قسمتهای مختلفی تقسیم می شود و افرادی که در حال بازی هستند بایستی قبل از رفتن به مرحله بعد بازی ، تبلیغ خاصی را مشاهده کنند.

1397/5/20 - 12:46
چگونه با تبلیغات تاکسی می‌توان به سودآوری مناسب دست یافت؟
چگونه با تبلیغات تاکسی می‌توان به سودآوری مناسب دست یافت؟
  • تاکسی به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین وسایل حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری، می‌تواند به‌عنوان یک بنر تبلیغاتی سیار نیز عمل کند. اکثر مردم که درون مناطق شهری رفت‌وآمد می‌کنند، گذرشان به تاکسی‌ها نیز می‌خورد. درواقع هم می‌توان گفت گاهی سوار تاکسی شده تا به سفرهای درون‌شهری خود بپردازند و هم در هنگام قدم زدن در خیابان، چشمشان به تاکسی‌ها می‌خورد. بنابراین، در پیش روی قرار داشتن این نوع از تبلیغات، مهم‌ترین ویژگی آن‌هاست که باعث می‌شود همیشه در دسترس و قابل‌مشاهده باشند.
  • 27/09/2018 08:42:57 ب.ظ1397/7/5
  • ادامه مطلب...
تاثیر روانشناسی در تبلیغات
تاثیر روانشناسی در تبلیغات
  • تاثیر روانشناسی در صنعت تبلیغات یکی از بخش های جذاب برای علاقه مندان به تبلیغات است.
  • 11/08/2018 12:52:36 ب.ظ1397/5/20
  • ادامه مطلب...
تأثیر ویدئو در جذب مشتری
تأثیر ویدئو در جذب مشتری
  • با در نظر گرفتن نکات ارائه‌شده در این مقاله، شما می‌توانید در مورد تبلیغات ویدئویی و تأثیر فراوان آن در کسب‌وکارتان مجدداً تصمیم‌گیری نمایید.
  • 12/08/2018 11:34:03 ب.ظ1397/5/21
  • ادامه مطلب...
نظرات کاربران