تب‌رو وبلاگ نه دلیل مهم برای داشتن تبلیغات مکان محور

تبلیغات مکان محور یا به‌طور خلاصه‌تر تبلیغات مکانی یکی از انواع روش های تبلیغات می باشد. همان‌طور که از نام این دسته از تبلیغات برمی‌آید، برای تبلیغ و معرفی بیشتر محصول یا خدمات به مشتریان، قابلیت‌های بسیار زیاد و انعطاف‌پذیری در این مدل تبلیغات وجود دارد. درواقع صاحبان کسب و کار می‌توانند خود، انتخاب کنند که مشتریان مستقر در کدام بخش یا ناحیه، تبلیغات شما را دریافت کنند. برای این منظور، امروزه دیگر تلفن‌های همراه هوشمند با قابلیت مکان‌یابی GPS، به‌عنوان بستر مناسب تبلیغاتی شما در نظر گرفته می‌شوند. با استفاده از GPS‌ها و حتی آنتن‌های تلفن همراه (BTS) می‌توان موقعیت لحظه‌ای مشتری را دریافت و بر اساس آن، تبلیغ مناسبی ارائه نمود و یا از روش های هوشمندی مانند تبلیغات تاکسی برای کاربران غیر بر خط و یا افرادی که به هردلیل از دستگاه های تلفن هوشمند استفاده نمی کنند، استفاده کرد. در این مقاله کوتاه قصد داریم، نه مورد از تاثیرات مهمی که یک تبلیغ مبتنی بر مکان یا مکان محور دارا می باشد، را مورد بررسی قرار دهیم.

یک - استفاده توسط بنگاه‌های تجاری محلی

بسیاری از کسب‌وکارها در گستره‌های جغرافیایی کوچکی فعالیت دارند و تنها خدمات خود را معطوف به شعاع همسایگی خود ارائه می‌دهند. دلیل اصلی صاحبان این کسب‌وکارها، شاید ترس از گسترش حوزه فعالیت خود و شکست در آزمایش این کار باشد. باید بدانیم که امروزه گوگل خدمات تبلیغات مکان محوری ارائه کرده است که می‌توان توسط آن، دامنه خدمات خود را با توجه به حسن سابقه، در گستره‌های جغرافیایی بیشتری نیز بسط داد.

دو - سفارشی‌سازی و انعطاف‌پذیری بسیار مناسب

گوشی‌های هوشمند همراه، امروزه دیگر به بخش مهمی از زندگی ما تبدیل‌شده‌اند و تقریباً همه‌جا همراه ما هستند. بنابراین، ارائه تبلیغات تبلیغات مکان محور، درصورتی‌که این دستگاه‌ها را هدف قرار دهد، بسیار تأثیرگذارتر از تبلیغات آگهی‌نمایی و تلویزیونی خواهد بود. که این مورد، یکی از مهمترین  ویژگی‌های تبلیغات مکان محور است که امکان سفارشی‌سازی نوع تبلیغ را برای ما فراهم نموده است.

سه - لزوم شناخت مشتریان هدف

برای اینکه در این دسته از تبلیغات موفق باشید، نخست باید مشتریان هدف خود را بشناسید و در مورد سلایق آن‌ها اطلاعاتی کسب کرده باشید. شناخت نادرست از مشتریان در تبلیغات مکانی می‌تواند کاملاً نتیجه برعکس دهد و شما را با شکست روبرو نماید.بر همین اساس، تبلیغات تاکسی یکی از جذاب ترین نوع تبلیغات مکان محور می باشد که با استفاده از روش های مختلف جامعه هدف انتخاب شده تری برای تبلیغات ارائه می کند.

چهار - امکان برقراری ارتباط قوی‌تر با مشتریان

تبلیغات مکانی، درصورتی‌که در جای درستی استفاده شوند، ارتباط بسیار مناسبی بین شما و مشتریانتان ایجاد می‌کنند. این مورد بدین معنی است که صاحب کسب و کار درک درستی از این که مشتری چه انتظاری دارد داشته و مطابق میل او، از او جهت تهیه محصول یا خدماتتان دعوت می‌کند که حس خوشایند ایجادشده بین مشتری و صاحب کسب و کار، تأثیر بسیار مثبتی بر فروش محصولات و یا خدمات خواهد داشت.

پنج - استفاده به‌عنوان مکمل راهکارهای دیگر

به یاد داشته باشید که تبلیغات مکانی، باید به‌صورت مکمل دیگر تبلیغات استفاده شوند و نه جایگزین آن‌ها. دلیل این امر نیز واضح است، چراکه مشتری شما ممکن است تنها در زمان خاصی در محل حضورداشته باشد و شما، درصورتی‌که تمام تمرکز و بودجه خود را به تبلیغ مکانی اختصاص دهید، با تغییر محل مشتری، عملاً راهکاری برای تبلیغ او نخواهید داشت.

شش - توجه به زمان

به دلیل انعطاف‌پذیری و سفارشی‌سازی بالای تبلیغات مکانی، شما باید در زمان مناسب اقدام به تبلیغ کنید تا بیشتری تأثیر را بر مخاطب خود بگذارید. ازآنجایی‌که ممکن است مشتری در مدت کوتاهی در محل حاضر باشد، تبلیغ شما باید آن‌قدر مناسب و دقیق باشد که همواره در ذهن او باقی بماند.

هفت - توجه به استراتژی و سیاست مناسب تبلیغ

شاید هیجان‌انگیزترین بخش تبلیغ مکانی، استراتژی آن باشد. شما باید بدانید که چه زمانی و در چه صورتی به یک مشتری در خصوص کالا یا خدمات خود اطلاعاتی ارائه کنید. داشتن یک استراتژی مناسب، می‌تواند در هزینه شما صرفه‌جویی کند و در بهترین زمان، بیشترین مخاطب را جذب نماید.

هشت - انجام یک حرکت بالقوه پس از تبلیغ

تنها ارسال یک پیام تبلیغاتی به مشتری در زمان و مکان مناسب، نمی‌تواند تضمینی بر موفقیت شما باشد. پس از تبلیغ، شما باید مشتری‌ هایی که به خدمات شما علاقه‌مند شده را به حدی تحت تأثیر قرار دهید که تبدیل به مشتری دائمی شود. ارائه خدمات منحصربه‌فرد یا در نظر گرفتن تخفیفات مناسب، حفظ ارتباط دو طرفه، درگیر کردن کاربر با استفاده از ابزار های فراخوان و یا Call to action یک راه‌حل خوب به‌حساب می‌آید.

نه - استفاده از چندین ابزار مختلف

تبلیغ شما نباید معطوف به یک ابزار ارتباطی خاص مانند تلفن همراه باشد، چراکه ممکن است مشتری به هر دلیلی، در آن لحظه مناسب تشخیص داده‌شده، توجهی به تلفن همراه خود نکند و یا زمانی متوجه تبلیغ شما شود که دیگر از محدوده خارج شده است. بنابراین چندین راهکار برای تبلیغات خود در نظر بگیرید.یکی از جدید ترین نوع تبلیغات مکان محور تبلیغات درون تاکسی و یا تبلیغات تاکسی می باشد.

1397/5/25 - 10:32
تبلیغات در تاکسی و لزوم استفاده از رسانه های جدید در صنعت تبلیغات
تبلیغات در تاکسی و لزوم استفاده از رسانه های جدید در صنعت تبلیغات
  • یکی از اصلی ترین ارکان در صنعت تبلیغات، رسانه می باشد.از گذشته رسانه های مختلفی در صنعت تبلیغات در ایران و سایر کشور های دگیر مورد استفاده قرار گرفته است.رسانه ابزار و درگاه معرفی محصول و خدمات به مشتریان می باشد.امروزه رسانه های مختلفی از جمله: رسانه های تصویری، رسانه های کاغذی و رسانه های دیجیتال مورد استفاده قرار می گیریند.
  • 11/08/2018 12:48:02 ب.ظ1397/5/20
  • ادامه مطلب...
با معروف‌ترین انواع تبلیغات ویدئویی آشنا شوید
با معروف‌ترین انواع تبلیغات ویدئویی آشنا شوید
  • ویدئو مارکتینگ (Video Marketing) یا تبلیغ از طریق ویدئو، نوعی از تبلیغات است که به‌جای نمایش یک متن یا تصویر ثابت، حجم زیادی از اطلاعات در مدت کوتاهی (معمولاً چند دقیقه) به مخاطب ارسال می‌شود
  • 12/08/2018 11:26:33 ب.ظ1397/5/21
  • ادامه مطلب...
چگونه بهترین فراخوان عمل (Call-To-Action) ممکن را ایجاد کنیم؟
چگونه بهترین فراخوان عمل (Call-To-Action) ممکن را ایجاد کنیم؟
  • فراخوان عمل که به‌طور مختصر CTA نامیده می‌شود، یکی از مهم‌ترین ضروریات در زمینه بازاریابی دیجیتالی است و روش عملکردی آن، دعوت از افراد مختلف برای مشارکت در انجام یک کار است. طی تحقیقات ارائه‌شده توسط وب‌سایت معتبر Small-Business-Trends، امروزه در حدود 70 درصد بنگاه‌های تجاری کوچک، در ارائه CTA مناسب دچار مشکل شده‌اند. برای این منظور، در این مقاله قصد داریم که شما را با شیوه ایجاد یک فراخوان عمل مناسب و جذاب آشنا کنیم. برای این منظور، هشت تاکتیک مفید و ضروری برای شما تهیه شده است.
  • 05/09/2018 05:40:32 ب.ظ1397/6/14
  • ادامه مطلب...
نظرات کاربران