تب‌رو وبلاگ چگونه با تبلیغات تاکسی می‌توان به سودآوری مناسب دست یافت؟

تبلیغات مانند خون در رگ‌های تجارت و بازاریابی جریان دارد و از ارکان اصلی موفقیت هر کسب‌وکار است. بدون داشتن تبلیغات مناسب، امکان محبوب شدن و فروش مناسب یک محصول یا خدمت وجود نخواهد داشت. خواه یک محصول بزرگ باشد و خواه کوچک، نیازمند صرف هزینه برای تبلیغات مناسب است تا صدای آن به گوش مشتری هدف رسیده و بازاریابی مناسبی برای آن صورت پذیرد. در ابتدا تبلیغات به دو صورت تبلیغ محیطی و تبلیغ چاپ شده در جامعه فراگیر شد و از آن زمان، همواره راهکارهای تبلیغاتی جدیدتری نیز بر طبق ابزارهای به‌روز ارائه شدند. یکی از انواع کمپین‌های تبلیغاتی محیطی، تبلیغات تاکسی است که به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین راهکارهای تبلیغاتی در میان تبلیغ‌کنندگان به محبوبیت فراوانی رسیده است. با در نظر گرفتن تاکسی به‌عنوان ابزاری برای تبلیغات، این شیوه تبلیغاتی از 35 سال پیش تاکنون موردتوجه بوده و مخصوصاً در کشورهای ایالات‌متحده آمریکا، بریتانیا و بسیاری از شهرهای اروپایی در حال استفاده است. به‌عبارت‌دیگر، می‌توان گفت بسیاری از ابزارهای تبلیغاتی سیار مانند اتوبوس‌های درون‌شهری و تاکسی‌ها، جزو پرمخاطب‌ترین روش‌ها هستند، ولی در بسیاری از نقاط دنیا به آن‌ها توجه زیادی نشده است. بنابراین می‌توان ادعا کرد که پتانسیل تبلیغاتی بسیار مناسبی مورد بی‌توجهی قرار گرفته و لازم است که در موردتوجه به آن تجدیدنظر شود.

- توجه به تبلیغات تاکسی به‌عنوان ابزاری جدید

تاکسی به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین وسایل حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری، می‌تواند به‌عنوان یک بنر تبلیغاتی سیار نیز عمل کند. اکثر مردم که درون مناطق شهری رفت‌وآمد می‌کنند، گذرشان به تاکسی‌ها نیز می‌خورد. درواقع هم می‌توان گفت گاهی سوار تاکسی شده تا به سفرهای درون‌شهری خود بپردازند و هم در هنگام قدم زدن در خیابان، چشمشان به تاکسی‌ها می‌خورد. بنابراین، در پیش روی قرار داشتن این نوع از تبلیغات، مهم‌ترین ویژگی آن‌هاست که باعث می‌شود همیشه در دسترس و قابل‌مشاهده باشند. توجه به ظرفیت گسترش این دسته از تبلیغات، چه بر روی بدنه تاکسی درج شود و چه در داخل تاکسی مورداستفاده قرار گیرد، مسئله بسیار مهم و ضروری‌ای تلقی می‌شود.

- پارامترهای اثبات مناسب بودن تبلیغات تاکسی

نکته مهمی که باید به آن توجه نمود، وجود یک معیار اندازه‌گیری برای مناسب بودن این تبلیغات جهت جلب‌توجه کسب‌وکارهاست. برای این کار، نیاز به تحقیقات بسیار گسترده‌ای برای دسترسی به عملکرد این روش تبلیغاتی وجود دارد. برای این منظور، باید با پارامترهای اندازه‌گیری متنوع آن آشنا شویم. مهم‌ترین پارامتر در اینجا، میزان دسترسی‌پذیری به آن است. طبق یک تحقیقات صورت گرفته در آمریکا، در حدود 71 درصد از انسان‌های بالغی که سوار تاکسی می‌شوند، اذعان کرده‌اند که این تبلیغات موردتوجه آن‌ها قرار گرفته است. اگر تعداد سفرهایی که تاکسی‌ها در طول یک ماه انجام می‌دهند را در حدود 34.8 میلیون سفر در نظر بگیریم (در ایالات‌متحده آمریکا)، تعداد مشاهده‌های این تبلیغات بسیار شگفت‌انگیز و قابل‌توجه است. از سوی دیگر، با توجه به قیمت مناسب برای درج تبلیغات تاکسی، می‌توان انتظار بازده بسیار مناسبی را در ازای بودجه در نظر گرفته شده برای تبلیغات داشت. نکته مهم دیگر این است که در حدود 61 درصد افرادی که از این تبلیغات برای گسترش کسب‌وکار خود استفاده می‌کنند، افراد جوانی هستند و در بازه سنی 15 الی 44 ساله قرار دارند. بنابراین این صنعت تبلیغاتی، چه از نظر بودجه و چه از دیدگاه تبلیغ‌کننده، بسیار جالب‌توجه است. تاکسی‌ها معمولاً در سفرهای خود به اماکنی سفر می‌کنند که در آنجا انواع دیگر تبلیغات به‌ندرت یافت می‌شود. بنابراین یکی از مهم‌ترین فواید استفاده از این تبلیغات، این است که تاکسی‌ها به‌طور میانگین، در شهرهای پایتختی مانند لندن، 126 مایل در روز حرکت می‌کنند که بسیار حائز اهمیت است و بازده مناسبی برای تبلیغات روی آن پیش‌بینی می‌شود. از سوی دیگر، بازه سنی تبلیغ‌کنندگان پایین بوده و آن‌ها، این شیوه تبلیغاتی را بسیار مفید و مقرون‌به‌صرفه می‌دانند. بنابراین اگر احساس می‌کنید که نیاز به یک روش تبلیغاتی با بودجه کم و بازده مناسب دارید، تبلیغات تاکسی می‌تواند راه‌حل بسیار مناسبی برای شما باشد. یک تاکسی که باعث بهتر دیده شدن یک برند، کالا یا خدمات در مناطق مختلف شهری شود، قطعاً به‌عنوان فرصت مناسبی برای برقراری ارتباط با افراد در جهت ارائه تبلیغ تلقی خواهد شد.

1397/7/5 - 20:42
تبلیغات در تاکسی و لزوم استفاده از رسانه های جدید در صنعت تبلیغات
تبلیغات در تاکسی و لزوم استفاده از رسانه های جدید در صنعت تبلیغات
  • یکی از اصلی ترین ارکان در صنعت تبلیغات، رسانه می باشد.از گذشته رسانه های مختلفی در صنعت تبلیغات در ایران و سایر کشور های دگیر مورد استفاده قرار گرفته است.رسانه ابزار و درگاه معرفی محصول و خدمات به مشتریان می باشد.امروزه رسانه های مختلفی از جمله: رسانه های تصویری، رسانه های کاغذی و رسانه های دیجیتال مورد استفاده قرار می گیریند.
  • 11/08/2018 12:48:02 ب.ظ1397/5/20
  • ادامه مطلب...
با معروف‌ترین انواع تبلیغات ویدئویی آشنا شوید
با معروف‌ترین انواع تبلیغات ویدئویی آشنا شوید
  • ویدئو مارکتینگ (Video Marketing) یا تبلیغ از طریق ویدئو، نوعی از تبلیغات است که به‌جای نمایش یک متن یا تصویر ثابت، حجم زیادی از اطلاعات در مدت کوتاهی (معمولاً چند دقیقه) به مخاطب ارسال می‌شود
  • 12/08/2018 11:26:33 ب.ظ1397/5/21
  • ادامه مطلب...
نه دلیل مهم برای داشتن تبلیغات مکان محور
نه دلیل مهم برای داشتن تبلیغات مکان محور
  • تبلیغات تبلیغات مکان محور یکی از انواع روش های تبلیغات می باشد. همان‌طور که از نام این دسته از تبلیغات برمی‌آید، برای تبلیغ و معرفی بیشتر محصول یا خدمات به مشتریان، قابلیت‌های بسیار زیاد و انعطاف‌پذیری در این مدل تبلیغات وجود دارد.یکی از جذاب ترین انواع تبلیغات مکان محور، تبلیغات تاکسی است.
  • 16/08/2018 10:32:47 ق.ظ1397/5/25
  • ادامه مطلب...
نظرات کاربران