تب‌رو وبلاگ چگونه بهترین فراخوان عمل (Call-To-Action) ممکن را ایجاد کنیم؟

فراخوان عمل که به‌طور مختصر CTA نامیده می‌شود، یکی از مهم‌ترین ضروریات در زمینه بازاریابی دیجیتالی است و روش عملکردی آن، دعوت از افراد مختلف برای مشارکت در انجام یک کار است. در این روش، بازاریاب سعی می‌کند تا با ارائه پیشنهادهای مناسب و جذاب، مشتریان را به سمت خود جذب کرده و از این راه، سودآوری مناسبی داشته باشد. این پیشنهادها می‌توانند کلیک بر روی یک دکمه وب، خرید کالای خاص در بازه زمانی معین و یا ثبت‌نام در یک وب‌سایت باشند. شاید این‌طور برداشت شود که این کار، به‌نوعی تهییج مخاطب تنها برای سودآوری شماست، ولی باید بدانید که در یک CTA مناسب، مخاطب شما نیز در پایان کار رضایت خواهد داشت. امروزه دیگر تهییج و ترغیب مشتریان به‌سادگی گذشته نیست و آن‌ها با دیدن جمله‌ای مانند "تخفیف کالای X به میزان 50 درصد، فقط تا پایان امروز" مانند گذشته کنجکاو نمی‌شوند و شتاب‌زده عمل نمی‌کنند. دلیل این امر می‌تواند افزایش دانش مخاطب و یا تجربه نامناسب درگذشته باشد. طی تحقیقات ارائه‌شده توسط وب‌سایت معتبر Small-Business-Trends، امروزه در حدود 70 درصد بنگاه‌های تجاری کوچک، در ارائه CTA مناسب دچار مشکل شده‌اند. برای این منظور، در این مقاله قصد داریم که شما را با شیوه ایجاد یک فراخوان عمل مناسب و جذاب آشنا کنیم. برای این منظور، هشت تاکتیک مفید و ضروری برای شما تهیه شده است:

تاکتیک اول: فروش نسخه آزمایشی محصول

این تاکتیک که بیشتر برای محصولات نرم‌افزاری کاربرد دارد، به این صورت است که بازاریاب، یک نسخه رایگان و آزمایشی را برای جذب مشتری به سمت محصول خود فراهم می‌کند. این عمل درواقع ایجاد زمینه‌ای برای تبدیل مشتری از یک استفاده‌کننده محصول رایگان به پرداخت‌کننده هزینه محصول خواهد بود. البته باید توجه کنید که نسخه رایگان، تنها در مدت‌زمان کوتاه و مشخصی در حدود چند روز، قابل‌استفاده خواهد بود. درواقع مشتری‌ای که به‌صورت رایگان نسخه‌ای از محصول را دریافت کرده، پس از مدتی کار کردن و آشنا شدن با قابلیت‌های آن، متوجه پایان زمان استفاده رایگان از محصول خواهد شد و در صورت رضایت از خدمات ارائه‌شده، نسخه دائمی و غیر رایگان آن را درخواست می‌کند. توجه داشته باشید که این تاکتیک، بسیار حساس و نیازمند تحقیق و بررسی است. انتخاب نامناسب بازه زمانی نسخه آزمایشی، مسئله‌ای بسیار مهم جهت جذب مشتری قلمداد می‌شود.

تاکتیک دوم: نوشتن یک پیشنهاد مزیت‌گرا، اصل مهمی در جذب مشتری

پیشنهادهای ارائه‌شده توسط شما باید آن‌قدر جذاب و در راستای نیاز کاربر باشند که مشتریان شما، به سمت رقبا گرایش پیدا نکنند. راهکار اصلی در اینجا، استفاده از بازخوردهای مشتری برای ارائه یک پیشنهاد بهتر است. به‌عنوان نمونه، گوگل یک موتور جستجو است که امروزه به‌عنوان پرطرفدارترین موتور جستجو در دنیا شناخته می‌شود. دلیل این امر را می‌توان به‌روزرسانی‌های متنوع الگوریتم‌های گوگل جهت ارائه بهترین پاسخ به نیاز کاربر دانست. بسیاری از این پاسخ‌ها، از تجربه کاربران گذشته در یافتن بهترین تطابق میان درخواست خود و نتایج ارائه‌شده بهره می‌برد. اگر گوگل نتواند به نیازهای کاربران خود پاسخ مناسب دهد، آن‌ها نیز به سمت دیگر موتورهای جستجو روی خواهند آورد. بنابراین، پیشنهاد CTA شما باید بهترین چیزی باشد که کاربر دریافت می‌کند و او را متوجه این واقعیت سازد که پیشنهاد ارائه‌شده، برایش مزایای زیادی خواهد داشت.

تاکتیک سوم: خشنودی کاربر با عملکرد سریع

ازآنجایی‌که زمان برای افراد، پارامتر بسیار مهمی است و هیچ‌کس دوست ندارد منتظر چیزی بماند، خدمات ارائه‌شده توسط شما باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مشتری ارائه شوند. طبق نتایج یک تحقیق در حوزه خدمت‌رسانی به مشتریان، 35 درصد از آن‌ها، کند بودن خدمات ارائه‌شده و نیاز به انتظار را، عامل اصلی نارضایتی خود خوانده‌اند. کاهش زمان انتظار مشتری، یکی از عوامل بسیار مهم در موفقیت کسب‌وکار تلقی می‌شود. مخصوصاً در بازاریابی‌ها و تجارت‌های آنلاین، خدمات ارائه‌شده باید در کمترین زمان ممکن به مشتری ارائه شوند. این خدمات شامل سهولت و سرعت در پرداخت هزینه، اضافه کردن محصول به سبد خرید یا سفارش آنلاین محصول است. عباراتی مانند "همین‌الان دانلود کنید" یا "پرداخت آنی هزینه"، دقیقاً به این منظور و القای حس سرعت در عمل به مشتری در وب‌سایت‌ها قرار داده‌شده‌اند.

tabro, تب رو, آنلاین,تبلیغات

تاکتیک چهارم: تحریک حس کنجکاوی، یک راهکار بسیار مفید

مطمئن باشید که وقتی حس کنجکاوی مشتریان را برانگیخته کنید، درصد فروش شما بیشتر خواهد شد. کنجکاوی به معنای تلاش برای دانستن چیزی است و این تکنیک، در بازاریابی هم دارای جایگاه است. درصورتی‌که به حس  کنجکاوی مشتریان خود توجه کنید، می‌توانید از مزایایی مانند حس اعتماد، تشویق، شگفتی و رضایت را نیز در آن‌ها ببینید. برای برانگیختن حس کنجکاوی، کافی است که تمامی اطلاعات لازم در خصوص خود، خدمات ارائه‌شده و یا ویژگی‌های محصولاتتان را به‌صورت یکجا و با توضیح جامع در اختیار مشتری قرار ندهید. قرار دادن دکمه‌ها یا لینک‌هایی تحت عنوان "بیشتر بدانید" و یا "ادامه مطلب"، می‌تواند راهکاری برای این منظور باشد. بنابراین هرگز از تأثیرات مثبت حس کنجکاوی مشتریان خود غافل نشوید!

تاکتیک پنجم: توصیف یک مشکل و سپس ارائه راه‌حل برای آن

نتایج یک تحقیق جامع توسط سرویس آموزش مالی نشان می‌دهد که 96 درصد از مشتریان ناراضی، شکایتی نمی‌کنند و اکثر آن‌ها به ترک کردن وب‌سایت و هرگز بازنگشتن اکتفا می‌نمایند. برای این منظور، شما همیشه باید این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است تعداد مشتریان ناراضی شما بسیار بیشتر ازآنچه فکر می‌کنید، باشد. برای این منظور، راهکاری که برای شما ارائه می‌شود این است که در ابتدا دلیل نارضایتی را بیابید. درواقع خود را جای مشتری بگذارید تا ببینید چه چیزهایی ممکن است باعث نارضایتی شما شود. پس از تشخیص آن، شما باید سعی کنید که مشکل یا نارسایی در خدمت را به وضع آشفتگی برسانید! شاید به نظر عجیب بیاید، ولی این کار به معنی آن است که سعی کنید تا حس نارضایتی مشتری را تشدید کنید. در این صورت، مشتری از تغییر به وجود آمده شگفت‌زده شده و برای مدتی کوتاه، عصبی می‌شود. سپس راه‌حلی برای حل مشکل ارائه دهید تا مانند آبی بر روی آتش باشد و مشتری، دوباره احساس رضایت کند. توجه کنید که در غیر این صورت، هرگز مشتری متوجه تلاشی که برای رفع نارضایتی او داشته‌اید، نخواهد شد.

تاکتیک ششم: تبدیل اصرارهای مشتری به وابستگی او

اکثر افراد، در زندگی خود موقعیت‌هایی را از دست داده‌اند که می‌توانست آن‌ها را بسیار موفق‌تر ازآنچه هستند، نماید. این احساس تمایل افراد به وابستگی‌ها، ناشی از ذات درونی انسان است. مشتریان شما نیز، درصورتی‌که در ارائه یک خدمت اصرار ورزند، پس از مدتی تبدیل به بخشی از وجود آن‌ها خواهد شد و احساس وابستگی را در آن‌ها به وجود می‌آورد. راهکارهایی مانند "دریافت اخبار جدید در ایمیل" یا "عضویت در خبرنامه"، برای اطلاع مشتریان از جدیدترین خدمات یا محصولات کسب‌وکار شما طراحی‌شده‌اند. این قابلیت‌ها، باعث می‌شود که مشتری، همواره نامی از کسب‌وکار را در زندگی خود بشنود و احساس وابستگی به آن نماید. البته فراموش نکنید که این اصرار مشتری بر درگیر بودن با کسب‌وکار شما شد که این زمینه را برایتان مهیا نمود.

tabro, تب رو, آنلاین,تبلیغات

تاکتیک هفتم: استفاده از یک استراتژی جذاب و غیرقابل‌پیش‌بینی

حتماً در بسیاری از داستان‌ها یا فیلم‌های جذاب، به موردی برخورد کرده‌اید که دلتان می‌خواهد بدانید که پس‌ازاین، چه خواهد شد. در این موارد، نویسندگان و یا طراحان، سعی می‌کنند که شما را تشنه دانستن آینده و پیش‌بینی آن نمایند. درصورتی‌که شما بتوانید آینده را به‌درستی پیش‌بینی کنید، هیچ‌چیزی جذاب نخواهد بود! در بازاریابی اینترنتی نیز، فراخوان‌های عمل باید به‌گونه‌ای باشند که کم‌کم احساس رضایت مشتری را برانگیزند. برای این منظور، استراتژی تعیین‌شده برای فروش محصولات یا ارائه خدمات، باید به‌گونه‌ای تعیین شود که قابل پیش‌بینی نبوده و با پیشروی مشتری در هر مرحله، یک نکته مثبت جدید به او ارائه شود. در این صورت است که شما خواهید توانست یک احساس رضایت عالی را برای او رقم بزنید.

تاکتیک هشتم: پیشنهاد یک جایزه به مشتری خود

آخرین تکنیک از میان تکنیک‌های مفید CTA را می‌توان پیشنهاد یک جایزه برای مشتری دانست. درواقع شما به مشتریان خود پیشنهاد می‌دهید که از جدیدترین محصولات و خدمات شما بازدید کنند و در صورت سفارش، درصدی تخفیف یا اشانتیون و یا حتی یک جایزه جداگانه دریافت نمایند. این کار بسیار تأثیرگذار بوده و بازخورد مناسبی دارد، چراکه هیچ‌کس را نمی‌توان پیدا کرد که از یک جایزه یا هدیه رایگان لذت نبرد! این تکنیک بیشتر برای فروش محصولات از طریق اینترنت و یا ثبت سفارش‌های آنلاین کاربرد دارد و می‌توانید انتظار دریافت نتایج مطلوب آن را داشته باشید.

در پایان باید گفت که هریک از تاکتیک‌های ارائه‌شده، باید با بررسی دقیق، زمان‌بندی مناسب و در زمینه‌های کاربردی مخصوص به خود برای مشتری در نظر گرفته شوند تا بتوانید به نتیجه مطلوب دست‌یابید.

1397/6/14 - 17:40
تبلیغات و بازاريابی اينترنتی
تبلیغات و بازاريابی اينترنتی
  • در سالهای اخیربا توسعه و رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT باعث تغییر بسیاری از جنبه ها و حوزه های زندگی گردیده است . امروزه فصای مجازی ، اینترنت و شبکه های اجتماعی به ابزار قدرتمندی جهت بازاریابی و تبلیغات تبدیل شده که موجب رونق کسب و کار می باشد.
  • 11/08/2018 12:44:41 ب.ظ1397/5/20
  • ادامه مطلب...
تبلیغات نوین و هوشمند
تبلیغات نوین و هوشمند
  • تبلیغات یکی از کلیدی ترین مباحث در حوزه تجارت محسوب شده بطوریکه به فرآیند هوشمندانه ارائه اطلاعات لازم در خصوص محصولات و خدمات به مشتریان و علاقمندان و ترغیب مفید مصرف کنندگان به خرید و دریافت خدمات یک شرکت اطلاق می گردد .
  • 11/08/2018 12:46:25 ب.ظ1397/5/20
  • ادامه مطلب...
با مزایای اصلی تبلیغات در تاکسی آشنا شوید
با مزایای اصلی تبلیغات در تاکسی آشنا شوید
  • استفاده از خدمات تبلیغات موبایلی بر روی سقف تاکسی‌ها، یکی از بهترین راهکارها برای جلب‌توجه افراد به سمت برند تبلیغ‌کنندگان است. با پیشرفت فنّاوری منجر به ارائه راهکارهای بیشتری برای جذب افراد به سمت کسب‌وکارها شده است که این امر، راه‌های زیادی را برای افزایش آگاهی افراد جامعه به سمت کالاها و خدمات جدید باز کرده است. یکی از این راه‌ها، استفاده از تبلیغات مبتنی بر تاکسی هستند. بنابراین اگر در انتخاب این نوع از تبلیغات شک دارید، در این مقاله با ما همراه باشید.
  • 20/09/2018 06:18:28 ب.ظ1397/6/29
  • ادامه مطلب...
نظرات کاربران